2013. május 13., hétfő

2013.05.11. Budai 30-as



2013.05.11. Budai 30-as

Mielőtt bárki azt, hiszi, hogy ez a közel 30 kilométer embert próbáló feladat annak elárulom, hogy ezen a hétvégén rendezték a Terep 100-as futó versenyt ahol 100 kilométer terep-futás volt a penzum! Közel 3500 méter szinttel…Innen is gratulálok minden résztvevőnek!

Már csütörtökön elkezdtem nézni az időjárás előrejelzést szombatra, hogy vajon milyen idő lesz, semmi jót nem ígért egyik időjós oldal se.
Pénteken délután döntöttem el, hogy ha esik, ha fúj, indulok szombaton. A gyári büfében vettem is két Corny Dark Chocolate müzlit ezzel elkezdődött hivatalosan is a felkészülés a túrára.
Este még összekészítettem a csomagot amit vinni fogok a túrára ill. mit  fogok a csomagmegőrzőben hagyni, hogy ne kellejen magammal cipelni a váltó ruhámat. Természetesen megint túl sok mindent vittem magammal, az édesességek kb egy harmadát fogyasztottam el ugyanúgy ahogy az italok közül is csak a powerrade-t ittam meg aminek az üvegét újra hasznosítottam és minden lehetséges víz pótlásnál után töltöttem. A hagyományt folytatva a váltó ruhát szerencsére nem kellet használnom.

Az elemózsia készletben volt müzli szelet, Snickers, Energia zselé és só tabletta a görcsök ellen. Az ital készlet 0.5 liter ásványvíz, 0.5 liter Powerrade és 6 deci Csipkebogyó tea magnéziummal és iso porral felturbózva. A teát azért is szerettem, különösen mert melegen is lehet fogyasztani.

Reggel 5.50-kor ébredtem, két tojásból rántotta, szokásos pöcsölés a cuccokkal, ruházat válogatása, indulás 6.40 körül.

A Szépjuhászné-nál volt a rajt és a cél is, amit a 22-es busszal közelítettem meg, a buszon szombat reggel szinte csak túrázok voltak.
A sikeres regisztrációt követően rögtön kétségbe estem, hogy el fogok tévedni mert még azt se tudtam merre kell indulni. Pedig ezt a térképet kaptuk:


Az elágazásig ahol az 50-es és a 30-as mezőnye külön-külön úton folytatja Alpár András 70 éves tanár úrhoz csapódtam. Akitől rengetek érdekesség tudtam meg többek között a kéktúra történetéről. 

1938-ban Szent István király halálának 900. évfordulójára készült el az akkor még 910 km-es út, dr. Cholnoky Jenő – a Magyar Turista Egyesület elnöke – kezdeményezésére. Sümegtől a Nagy-Milicig a kék jelzést 10 év alatt (1928-1938) festették fel a Kinizsi Encián szakosztály turistái. 1937-ben a Magyar Turista Szövetség vándorgyűlésén, Bugacon született meg a határozat, hogy a Szövetség fennállásának 25. évfordulóját 1938-ban az Országos Kék út megnyitásával ünnepli meg. A nyitótúrát Szent István turistavándorlásnak keresztelték el. A mozgalom eredeti kiírása szerint öt évente tartottak volna jubileumi túrákat." from  wiki

Az útvonal nagyon izgalmasnak ígérkezett már olvasni is felemelő volt.

Szépjuhászné > Nagy-Hárs-hegy > Hűvösvölgy > Újlaki-hegy > Alsó-jegenye-völgy >Máriaremete > Remete szurdok > Vörös-pocsolyás-hát > Kecske-hát >Petneházy rét > Szépjuhászné

A képen a hidegkúti reptér látható


Ami különösen tetszett a túra során: Kaán Károly kilátó a Nagy-Hárs-hegyen, a kilátás a Hármashatárhegyről, a patak az Alsó jegenye völgy mentén, zsíros kenyerezés a az alsó jegenye völgy tisztáson, Remete szurdok, séta Remeteszőlősön ahol Örkény István élkorborólt telefonfülkéje is megcsodálható.



A kirándulás során nagyon jó szolgálatot tett a treking túra bot, ami nem csak a felfele való haladásban segített, hanem az ereszkedések során is nagyon jó szolgálatot tett a csúszós sáros talajon. Az esővel nagyon nagy szerencsénk volt, hiszen csak akkor eset amikor az erdőben voltunk ahol minket alig ért a csapadék.

A túrát egy háromfős csoporttal teljesítettük. Állandó tag volt Edit, András tanár urat, a nagyon sokat beszélő Lajos váltott a 30-as és 50es távot más útvonalra terelő kereszteződésnél.

Az útvonal, a sebesség és a magasság adatok itt találhatók

Az összes Budapesten és környékén élőnek csak ajánlani tudom a Budai hegységet hiszen egy karnyújtásnyira található és minden évszakban, rengeteg természeti szépséggel ajándékozza meg a kilátogatókat.



Nincsenek megjegyzések: