2009. szeptember 8., kedd

Megy a szekér...

A bányában vezető váltás lesz ez az új szlogenünk "Megy a szekér"...

Tegnap megtudtam, hogy miért volt a bajom futás közben, hát ez:
fáradásos izomrövidülés... legalább is ezt mondja az egyik bányásztársnő...



Utána olvastam és ezt találtam:

Verseny- és hobbysportolók a hajlékonyságuk fokozásával tudják sportteljesítményüket növelni és a gyakori sportsérüléseket elkerülni. A rendszeres - a bemelegítés végén, valamint az edzés után végzett - nyújtás csökkenti az izmok rövidülését.

Az izmok rövidüléséhez vezet:
. ha nehéz fizikai munkát végzünk
. egyoldalúan terheljük izomzatunkat
. a helytelen fizikai és sportterhelés
. a bemelegítés nélküli intenzív edzés
. a helytelen tartás- és mozgástechnika
. sérülések utáni állapotok.

Az izmok rövidülése esetén egyrészt kellemetlen merevség tapasztalható, másrészt kisugárzó fájdalom alakulhat ki. A rövidült izom összehúzódási képessége csökken, így gyengébb lesz, amellett, hogy az izületi mozgások terjedelme is jelentősen lecsökken. Szűkülhet az izületi tok, az izületi szalagok rövidülhetnek, melyek az izületi zsugorodáshoz vezetnek.

Magamra ismertem, tehát mindenki vegye komolyan a bemelegítést és nyújtást is.

A bányában a fejlesztésen az új folymatokat teszteltem, mielött a tesztelési csoportra kerülne.

Munka után spontán sörözés Lacibácsival és Mártival, aki a szomszéd épületben (-: dolgozik péntek óta. Welcome Marti.

Az esti tollas borzalmasan ment, hiszen szinte még mindig nem bírtam lépni sem. Ezuton elnézést a partnereimtől.
Az este még megpróbáltam a gondolat olvasási képességeimet fejleszteni nem tudom mennyire voltam hatékony.

Nincsenek megjegyzések: